Film z ćwiczeniami na płaskostopie

Oto mój krótki film z ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie nóg. Ćwiczenia te przeciwdziałają płaskostopiu podłużnemu, a także wzmacniają mięśnie ud i brzucha.

Życzę udanych ćwiczeń:



Inny zestaw ćwiczeń na płaskostopie przedstawiam poniżej.
Potrzebne przybory: karimata lub koc, 2 dowolne paski lub taśmy.
Leżymy na plecach opierając stopy o ścianę lub szafę.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nogi: skracanie stopy 1. "Skracanie stopy"
    Staramy się skrócić raz jedną stopę, raz drugą poprzez pogłębienie łuku podłużnego stopy. Palce i zewnętrzny brzeg stopy cały czas przylegają do ściany.


Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nogi: marsz mrówek 2. "Marsz mrówek"
    Przesuwamy stopy do góry ściany i na dół:
    zginamy palce obu stóp,
    przesuwamy pięty bliżej palców,
    prostujemy palce opierając
    się na piętach,
    zginamy palce obu stóp, itd.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nogi: przesuwanie taśmy 3. Przekazujemy taśmę z jednej stopy do drugiej przesuwając ją jednocześnie od końca do końca.






Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nogi: siłowanie z taśmą 4.Trzymamy taśmę złożonymi razem palcami stóp albo zaciskamy palce stóp na końcu taśmyi sprawdzamy jak mocno nóżki trzymają taśmę.






Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nogi: siłowanie z rodzicem 5. Rodzic trzyma taśmę dwoma palcami i ciągnie z umiarem. Dziecko może trzymać taśmę złożonymi razem palcami stóp tak jak osoba dorosła w poprzednim ćwiczeniu, albo zwijać paluszki na końcu taśmy.



Oto odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania:


  • Ile czasu należy ćwiczyć?
    Trzeba dostosować czas ćwiczeń do możliwości dziecka. Można ćwiczyć dwa razy dziennie przez 15 minut. Jeżeli dziecko chce ćwiczyć dłużej, to świetnie.

  • W jakim stroju ćwiczyć?
    Polecam strój swobodny.

  • Ćwiczyć boso, czy w skarpetkach?
    Ćwicząc boso łatwiej jest chwytać przedmioty. Jeżeli dziecko ma spocone nóżki, to lekkie przedmioty mogą się wręcz przyklejać i ćwiczenie traci sens.
    Skarpetki stanowią utrudnienie przy ruchach chwytania i trzymania. Jeżeli dziecko świetnie sobie radzi z chwytaniem, to moim zdaniem może ćwiczyć w skarpetkach.

  • Czy chodzenie boso jest wskazane przy płaskostopiu?
    Chodzenie boso po piasku i trawie dobrze wpływa na stan stóp dzieci. Przesuwający się piasek zmusza mięśnie stóp do intensywnej pracy, nierówne podłoże drażni punkty akupresurowe, co sprzyja zachowaniu dobrego zdrowia.
    Ludzie z plemion chodzących boso mają z reguły dobrze wysklepione stopy.



  • Start
    Filmy z ćwiczeniami korekcyjnymi
    Artykuły